مبتکر اندیشان: تولیدکننده و عرضه کننده نهاده های کشاورزی

سنجش خلوص آمونیوم کربنات

سنجش خلوص آمونیوم کربنات

آمونیوم کربنات با فرمول شیمیایی  NH4)HCO3.(NH4)NH2CO2) عموما به مخلوطی از آمونیوم بی کربنات و کاربامات گفته می شود. مخلوط این دو ماده جرمی کریستالی، سفید و نیمه شفاف تشکیل می دهد که سریعا مات شده و بوی آمونیاک از خود متصاعد می کند. 

تست های سنجش خلوص آمونیوم کربنات

مواد غیر فرار

هنگامی که 5 گرم از کربنات آمونیوم سوزانده شود ، نباید باقی مانده قابل وزنی به وجود آید .

سولفات ها

5 گرم از آمونیوم کربنات را در 100 سی سی آب و 10 سی سی هیدروکلریک اسید حل کنید. محلول را تا زمان جوشیدن حرارت داده و به آن محلول باریم کلرید بیفزایید . محلول را به مدت 12ساعت به حال بگذارید ، در این مدت زمان نباید هیچگونه رسوب باریم سولفات تشکیل شود ، در غیر این صورت نمونه آزمایش شده دارای ناخالصی از جنس سولفات هاست .

کلرید ها و تیوسولفات ها

2 گرم کربنات آمونیوم را در 50 سی سی آب حل کنید. حال به محلول 10 سی سی اسید نیتریک و به دنبال آن محلول نقره نیترات بیفزایید. در اثر انجام این عمل نباید هیچ تغییری در محلول مشاهده شود.

فلزات سنگین

محلولی از 5 گرم آمونیوم کربنات در 50 سی سی آب آماده کرده و سپس به آن 30 سی سی استیک اسید رقیق بیفزایید. حال به این محلول 20 سی سی آب آمونیاک افزوده و سپس چند قطره محلول آمونیوم سولفید به آن اضافه کنید. در محلول تهیه شده هیچگونه رسوبی نباید تشکیل شود، همچنین مایع نباید به رنگ سبز و یا قهوه ای در آید.

سولفوسیانات ها

محلولی حاصل از اختلاط 1 گرم کربنات آمونیوم در 20 سی سی آب و 2 سی سی هیدروکلریک اسید نباید در اثر افزوده شدن 1 قطره فریک کلرید به آن به رنگ قرمز در آید.

بازهای تار

1 گرم از آمونیوم کربنات را با 5 سی سی نیتریک اسید اسیدی کنید و محلول را تا زمان خشک شدن بر روی یک حمام آب تبخیر کنید. ماده باقی مانده باید رنگ سفید خالص داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی محصولات

درباره ما

شرکت مبتکر اندیشان صنعت پیشرو در سال 1401 با هدف تولید نهاده های کشاورزی با بکارگیری نیروهای متخصص در این بخش شروع به فعالیت نموده است

مجوز ها