مبتکر اندیشان: تولیدکننده و عرضه کننده نهاده های کشاورزی

با مواد غذایی حاوی پتاسیم و فسفات سلامتی خود را تضمین کنید

با مواد غذایی حاوی پتاسیم و فسفات سلامتی خود را تضمین کنید

مونو پتاسیم فسفات یک نمک پتاسیم به دست آمده از فسفریک اسید است که به طور گسترده به عنوان خمیر مایه و مکمل های مغذی در تولید و تهیه مواد غذایی استفاده می شود. در زیر به چند مورد از مواد غذایی غنی از پتاسیم و فسفات و تاثیر آنها بر سلامتی اشاره می شود.

فسفات، فرم اصلی فسفر در بدن است که بدن شما به جهت تشکیل استخوان های قوی و DNA به آن نیاز دارد، همچنین برای آرامش اعصاب و عملکرد عضلات، بدن نیازمند پتاسیم است. اگرچه پتاسیم و فسفات هردو ضروری هستند، برخی افراد از جمله کسانی که مشکلات کلیوی دارند، باید مصرف مواد غذایی دارای این مواد معدنی را محدود کنند. اما دیگران نیاز به مواد معدنی بیشتری دارند و باید برای رفع برخی مشکلات از جمله اعتیاد به الکل، اختلالات غذایی، بیماری مربوط به کرون یا بیماری سلیاک آنها را مصرف کنند. در حالیکه بسیاری از مواد غذایی سرشار از پتاسیم و فسفر وجود دارد، لیست مواد غذایی دارای هردو به میزان بالا نسبتاً محدود است.

مواد غذایی حاوی پتاسیم و فسفات

مواد غذایی حاوی پتاسیم و فسفات

لوبیا، ماست کم چرب و ماهی دارای پتاسیم و فسفات بسیاری هستند. لوبیا، لوبیا قرمز و لوبیای آزوکی در یک پیمانه همه بیش از 20 درصد از ارزش روزانه یا DV را از پتاسیم یا فسفر دارند. هر فنجان شیر یا ماست کم چرب دارای بیش از 20 درصد DV برای فسفر و بیش از 10 درصد DV برای پتاسیم است. این مقادیر برای هر سه اونس از انواع ماهی شامل آزاد، کپور، ماهی تن و ماهی خال مخالی نیز صحت دارد.

غلات سبوس دار، شکلات، آجیل و دانه ها

مونو پتاسیم فسفات

غلات سبوسدار، شکلات، آجیل و دانه ها نیز مقادیر قابل توجهی از پتاسیم و فسفر را دارا هستند. غلات سبوس دار غنی شده می تواند دارای بیش از 100 درصد DV برای فسفر و بیش از 5 درصد DV برای پتاسیم در هر وعده بسته به نوع غلات باشند. هر قاشق غذاخوری پودر کاکائو بیش از 4 درصد DV برای فسفر و پتاسیم را داراست. دانه کدو تنبل و دانه آفتابگردان حاوی بیش از 20 درصد ارزش روزانه برای فسفر و بیش از 5 درصد ارزش روزانه برای پتاسیم در هر اونس هستند. بادام هندی، بادام و پسته نیز دارای بیش از 10 درصد ارزش روزانه از فسفر و بیش از 5 درصد برای پتاسیم می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی محصولات

درباره ما

شرکت مبتکر اندیشان صنعت پیشرو در سال 1401 با هدف تولید نهاده های کشاورزی با بکارگیری نیروهای متخصص در این بخش شروع به فعالیت نموده است

مجوز ها