مبتکر اندیشان: تولیدکننده و عرضه کننده نهاده های کشاورزی

خرید و فروش مواد شیمیایی مازاد

مواد-شیمیایی-مازاد

گزارشات به دست آمده از مطالعات انجام شده در زمینه تولید و مصرف مواد شیمیایی نشان می دهد که تقاضا برای این مواد همواره رو به افزایش است و این مقدار تا سال 2025 نیز همواره صعودی است. حجم کل تولید مواد شیمیایی در سال 2018 3.1%، در سال 2019 3.6%، در سال 2020 3.1% رشد داشته و انتظار می رود تا پایان سال 2021 حدود 2.2% رشد داشته باشد.

به عنوان مثال بازار جهانی حلال های با خلوص بالا باید از 41.1 میلیارد دلار در سال 2020 به 57.1 میلیارد دلار در سال 2025  با نرخ رشد سالانه مرکب (CAGR) 6.8٪ و یا حجم بازار جهانی لاستیک مصنوعی باید از 14.7 میلیون تن در سال 2020 به 16.6 میلیون تن تا سال 2025 با نرخ رشد سالانه مرکب (CAGR) 2.5٪ برای دوره 2020-2025 رشد کند. می توان ادعا کرد که تقریبا که تقاضا برای تمام مواد شیمیایی در حال افزایش است و استفاده از روش های مناسب جهت کاهش اثرات جانبی آن ضروری است.

قاعدتا این حجم بالا از تولید و مصرف ترکیبات شیمیایی حجم بالایی از مواد شیمیایی مازاد را نیز ایجاد خواهد نمود که باید به درستی مدیریت شوند. 

مقابله با خطرات مواد مازاد شیمیایی

در صورت مدیریت نادرست،  این مواد می توانند محیط زیست انسان و سایر جانوران را با خطراتی جدی روبه رو کنند. اما باتوجه به نیاز امروز و گستردگی فروش مواد شیمیایی، چه راهکاری برای مقابله با آلودگی های ناشی از مواد مازاد شیمیایی وجود دارد؟ سازمان جهانی حفاظت از محیط زیست برای مقابله با این مشکل، قوانینی را وضع کرده تا میزان خطرات ناشی از آن کاهش یابد. استفاده از مواد شیمیایی ایمن تر و خنثی سازی پسماند حاصل از واکنش های شیمیایی را کاهش می دهد. همچنین بازیافت مواد مازاد شیمیایی و جداسازی مواد آن از یکدیگر روشی برای مقابله با آلودگی آن هاست. همچنین استفاده از مواد شیمیایی بازیافت شده روش مناسبی برای جلوگیری از تولید روزافزون مواد شیمیایی و آلودگی های حاصل از آن است.  

رعایت قوانین و استفاده از روش های مناسب برای کاهش آلودگی حاصل، منجر به حفظ محیط زیست و اکوسیستم برای انسان ها، حیوانات و گیاهان می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی محصولات

درباره ما

شرکت مبتکر اندیشان صنعت پیشرو در سال 1401 با هدف تولید نهاده های کشاورزی با بکارگیری نیروهای متخصص در این بخش شروع به فعالیت نموده است

مجوز ها