مبتکر اندیشان: تولیدکننده و عرضه کننده نهاده های کشاورزی

کلرید منیزیم

کشور سازنده: چین

بسته بندی: کیسه 25 کیلویی

درصد خلوص: 99% و محلول در آب

توضیحات

کلرید منیزیم با فرمول MgCl2 یکی دیگر از نمک های مهم خانواده منیزیم است و در مناطقی با یخ زدگی بالا و زمستان هایی سرد استفاده از این ترکیب موجب عدم یخ زدگی جاده می شود. همچنین این ماده می تواند گرد و خاک را نیز در جاده هایی که آسفالت نیستند تثبیت نماید و آن را در برابر وزش باد مقاوم سازد. این ترکیب نوعی کود  هم به حساب می آید و در تولید کاغذ، منسوجات، ضد حریق و خاموش کردن آتش نیز کاربرد دارد.

قیمت کلرید منیزیم 

جهت خرید کلرید منیزیم و استعلام قیمت این محصول با کارشناسان واحد فروش ما در شرکت مبتکر اندیشان در تماس باشید. همکاران ما آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشند.

قیمت کلرید منیزیم

تاریخچه کلرید منیزیم 

همانند سایر مواد شیمیایی تاریخچه کشف این ترکیب نیز در هاله ای از ابهام قرار دارد با این حال مایکل فارادی در سال 1833 توانست با الکترولیز این ترکیب فلز منیزیم را تولید نماید. این فرایند همچنان برای تولید فلز منیزیم مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی این ماده از آب نمک به ویژه منابع پر نمک مانند دریای مرده و دریاچه نمک بزرگ در یوتا، ایالات متحده استخراج می شود.  در طی فرایند هایی، سدیم کلرید و آب  از آب نمک موجود حذف می گردد تا منیزیم کلرید به صورت خالص تولید شود.

دریاچه یاتا آمریکا برای تولید منیزیم کلرید

واکنش فرایند تولید داو کلرید منیزیم به صورت زیر است:

(Mg(OH)2(s) + 2 HCl(aq)     →      MgCl2(aq) + 2 H2O(l

این ترکیب در دو شکل خشک و آبدار موجود می باشد. علاوه بر واکنش فوق می توان این ماده را از واکنش هیدروکلریک اسید و منیزیم کربنات نیز تولید نمود.

انواع هیدراته

با فرمول MgCl2(H2O)x انواع هیدراته های این ماده بدست می آید و نوع 6 آبه  این ترکیب یکی از رایج ترین فرم های هیدراته است.

انحلال پذیری: ترکیب فوق در اتانول قابل حل می باشد و در استون و پیریدین انحلال پذیری کمی دارد. نمک های کلرید منیزیم در آب بسیار محلول هستند و شکل هیدراته کلرید منیزیم را می توان از آب نمک یا آب دریا استخراج نمود. انحلال پذیری این ماده در آب می تواند محلولی با خاصیت اسیدی کم (حدود 6) ایجاد نماید.

نقطه ذوب و جوش: از آنجایی که این ماده جامدی یونی می باشد نقطه ی ذوب و جوش بالایی دارد و برای شکستن پیوند های یونی در ساختار آن نیار به گرمای زیادی است. نقطه جوش برای این ترکیب 1,412  درجه ی سانتی گراد و نقطه ذوب آن 714 درجه ی سانتی گراد گزارش شده است.

بررسی کاربرد های کلرید منیزیم 

تصفیه آب

این ماده جاذب رطوبت است و در جایی که بخواهند آب خالص بماند مورد استفاده قرار می گیرد. پس در آب خالص نیز حضور دارد.

صنعت کشاورزی

روی ماده بسیار مهمی در جهت رویش سریع گیاهان است. محصولات در معرض محلول های روی قرار می گیرند.

باتری سلول خشک

این ترکیب شیمیایی به دلیل الکترولیت و جاذب رطوبت بودن، به طور گسترده در باتری های سلول خشک مورد استفاده قرار می گیرد.

جدا سازی روغن از آب

جایی که بخواهند جداسازی آب و روغن را انجام دهند می توانند از این ماده شیمیایی استفاده کنند چون می تواند پایداری روغن در آب را از بین ببرد.

چاه های نفت و گاز

در چاههای نفت و گاز تحت قالب های سیال بسته بندی شده به دلیل چگالی ویژه زیادشان مورد استفاده قرار می گیرند.

حفاظت از سلول های انسانی

روی کلرید حفاظت از سلول های شش و ریه را فراهم می کند. جهت حصول به این مهم، روی در کنار جیوه مورد استفاده قرار می گیرد.

جوشکاری

این ماده همچنین جهت اهداف جوشکاری به دلیل تواناییشان در حل کردن اکسید های فلزی در حالت مذاب نیز کاربرد دارند.

پزشکی 

کلرید منیزیم برای اولین بار در جنگ جهانی اول توسط جراح فرانسوی پیر دلبت به عنوان یک ضد عفونی کننده در صنعت پزشکی مورد استفاده قرار گرفت. پیر در آن سال ها دریافت که این ماده علاوه بر خواص ضدعفونی کنندگی ای که دارد هیچگونه آسیبی به زخم های موجود وارد نمی کند. این ماده می تواند در درمان کمبود منیزیم بدن مفید باشد و به عنوان یک مکمل عمل نماید.

نمک حمام

این ماده همراه با نمک اپسوم یا همان سولفات منیزیم می تواند به عنوان نمک حمام مورد استفاده قرار بگیرد.

صنایع غذایی

در صنایع غذایی کلرید منیزیم به منظور ساخت توفو در ژاپن مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده می تواند شیر سویا را منعقد سازد و منجر به تولید توفویی نرم و ایده آل شود. گرید خوراکی این ماده E511 است و به منظور تنظیم نمودن اسیدیته نیز مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی این ماده منعقد کننده مهمی است که در تهیه شیر توفو، سویا، نوشیدنی ها و فرمولاسیون شیر های مورد استفاده کودک کاربرد دارد.

کلرید منیزیم همچنین به عنوان یک ماده طعم دهنده در تولید آبجو و برای حفظ رنگ در مواد غذایی نیز استفاده می شود.

ضد یخ جاده ها

همانطور که در ابتدای متن اشاره شد این ماده می تواند از یخ زدگی جاده ها و لغزندگی آن ها جلوگیری نماید. با این حال به دلیل وجود کلر می توان از جایگزین های دیگری برای این ماده استفاده نمود.

صنایع چوب و چسب

این ماده در تولید و محافظت از چسب مورد کاربرد قرار می گیرد. همچنین در اشباع چوب و محافظت از آن نیز کاربرد دارد.

سایر کاربرد های کلرید منیزیم 

  • استفاده در تولید رزین های تبادل یونی 
  • جداسازی نمک ها و اکسید ها را از سطح فلز های مختلف 
  • کنترل و جداسازی سولفید هیدروژن و کمک به کاهش بوی این گاز

علت استفاده از کلرید منیزیم در سلول های خورشیدی؟

سلول های خورشیدی ای که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند از سیلیکون ساخته می شوند. این ترکیب گران قیمت است و هزینه ی تولید پنل های خورشیدی را دو چندان می کند.  در سال های اخیر دانشمندان به فکر جایگزین هایی برای سیلیکون بوده اند. کادمیوم سولفید و کادمیوم کلرید از گزینه های مورد بررسی دانشمندان بوده اند با این حال این دو ترکیب سمی هستند و می توانند خسارات زیادی به سلامتی و محیط زیست وارد نمایند. کلرید منیزیم به دلیل ویژگی های مشترک و مشابه با این ماده و عدم سمیت آن در سلول های خورشیدی مورد توجه قرار گرفته است. کلرید منیزم بسیار ارزان قیمت تر از کادمیوم کلرید است.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کلرید منیزیم”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی محصولات

درباره ما

شرکت مبتکر اندیشان صنعت پیشرو در سال 1401 با هدف تولید نهاده های کشاورزی با بکارگیری نیروهای متخصص در این بخش شروع به فعالیت نموده است

مجوز ها