مبتکر اندیشان: تولیدکننده و عرضه کننده نهاده های کشاورزی

نقش اتانول آمین ها در شوینده ها

نقش اتانول آمین ها در شوینده ها

تری اتانول آمین (TEA) و دی اتانول آمین (DEA) مایعاتی شفاف، بی رنگ و غلیظ هستند. تری اتانول آمین می تواند در برخی محصولات آرایشی و بهداشتی مانند خط چشم، ریمل، سایه چشم، رژ گونه، کرم های پوششی و همچنین عطرها، محصولات مراقبت از مو، رنگ مو، حالت دهنده مو، محصولات اصلاح، ضدآفتاب ها و محصولات مراقبت از پوست و پاک کننده پوست استفاده شود. اتانول آمین نیز می تواند در برخی رنگ موها و حالت دهنده های مو به کار گرفته شود.

نقش دی اتانول آمین در شوینده ها

در بحث استفاده از دی اتانول آمین ها در شوینده ها و تولید محصولات آرایشی و بهداشتی و مراقبت شخصی، باید توجه داشت که علاوه بر خود دی اتانول آمین، ترکیبات بسیار متنوع دیگری نیز وجود دارد. DEA به ندرت در تولید محصولات استفاده می شود و در صورت استفاده، به میزان بسیار کم اضافه می شود تا اطمینان حاصل شود که محصول نهایی برای پوست مضر نخواهد بود.

دی اتانول آمین (DEA) و مشتقات آن، مواد آلی هستند که به عنوان Surfactant و Emulsifier در تولید کف و حباب در لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده می شوند. ساختار Surfactant و Emulsifier به گونه ای است که دارای یک سر آبدوست و یک سر آبگریز هستند که سر آبدوست در آب و سر چربی دوست در چربی حل می شود، به این صورت که از طریق کاهش کشش سطحی مواد امولسیون هایی را تشکیل می دهند، به گونه ای که اجزای محلول در آب و محلول در چربی بتواند با یکدیگر مخلوط شود و همین عامل است که باعث کف کردن و پاک کنندگی شوینده ها می شود. این ترکیبات جهت تنظیم pH محصولات نیز به کار می روند.  

DEA عمدتا با مواد دیگری آمیخته می شود و به ترکیب جدیدی تبدیل می شود که دیگر ساختار شیمیایی آن را نخواهد داشت. این واکنش شیمیایی، منجر به تولید ماده جدیدی می شود که بسیار پایدار است و به سادگی تجزیه نمی شود. لورامید و کوکامید از جمله این مواد می باشند. حین این واکنش های شیمیایی، ممکن است مقادیر اندکی از مواد نامطلوب به ترکیب محصول نهایی وارد شود که البته بر کاربرد و عملکرد محصول جدید تاثیری نخواهد داشت و میزان آن نیز می تواند در طول فرآیند تولید، کنترل شود. حتی در خبرها و مطالعات علمی گزارشاتی مبنی بر اثرات مثبت دی اتانول آمین و مشتقات آن بر سلامتی آمده است. بدیهی است که این ماده و مشتقات آن علاوه بر مواد آرایشی و بهداشتی در زمینه های دیگری مانند صنایع غذایی به ویژه بسته بندی مواد غذایی کاربرد دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی محصولات

درباره ما

شرکت مبتکر اندیشان صنعت پیشرو در سال 1401 با هدف تولید نهاده های کشاورزی با بکارگیری نیروهای متخصص در این بخش شروع به فعالیت نموده است

مجوز ها