مبتکر اندیشان: تولیدکننده و عرضه کننده نهاده های کشاورزی

با کاربردهای خانگی اسید اگزالیک آشنا شوید

با 4 کاربرد خانگی اسید اگزالیک آشنا شوید

از کاربردهای اسید اگزالیک از جمله مواد شیمیایی با کاربردهای خانگی است که مانند بسیاری از اسیدها میتواند به عنوان پاک کننده اشیاء مختلف مورد استفاده قرار گیرد. برای مثال به عنوان ازبین برنده زنگ زدگی، عامل تمییز کننده، سفید کننده، برطرف کننده لکه روی میز کار و  بسیاری از موارد دیگر استفاده می شود. اسید اگزالیک به صورت طبیعی در گیاهان و سبزیجاتی مثل گندم سیاه و ریواس وجود دارد و برای خرید به شکل پودر در دسترس است. برای تهیه محلول اسید اگزالیک باید پودر اسید اگزالیک با آب مخلوط شود. در دوز های بالا؛ اسید اگزالیک بسیار خطرناک است، اما در دوزهای متوسط برای انجام عملکرد های مختلف مناسب است. 

سفید کنندگی 

اسید اگزالیک می تواند به عنوان عامل سفید کننده برای چوب و سنگ استفاده شود. وقتی اگزالیک اسید در معرض عناصر دیگر قرار می گیرد، خاکستری رنگ می شود. وقتی اسید اگزالیک روی سطح چوب های قدیمی و خاکستری به کار می رود، سطح چوب به رنگ سفید طبیعی می شود. در واقع این اسید اغلب به هنگام آماده سازی برای  رفع لکه های روی سطح چوب های قدیمی استفاده می شود. همچنین تولیدکنندگان مبلمان با خرید اسید اگزالیک؛ درفرایند آماده سازی مبلمان برای بازپرداخت، سطوح چوبی به شدت لکه دار شده را روشن می کنند.  

از بین بردن لکه ها

اسید اگزالیک به طورموثر لکه های جوهر، غذا  و بسیاری  از انواع لکه ها را پاک کرده و از بین می برد. این اسید یک پاک کننده ملایم لکه هاست که لکه را از بین میبرد اما بنیان و پایه سطوحی مثل چوب دست نخورده باقی می ماند و به انها آسیب نمی زند. شما می توانید اسید اگزالیک را برای از بین بردن بسیاری از لکه های ایجاد شده روی سطوحی از جنس سنگ، آجر، کف پوش اتاق (لینولئوم)، چوب و وینیل استفاده کنید. با این حال؛ اگرلکه محکم به سطح چسبیده باشد برای پاک کردن آن ازاسید اگزالیک استفاده نکنید، زیرا در طول فرایند خورده خواهد شد. شما همچنین می توانید از اسید اگزالیک برای از پاک کردن لکه از پارچه هایی مانند کتان و پنبه استفاده کنید، اگرچه این کار زمان زیادی طول خواهد کشید. 

از بین بردن زنگ

اسید اگزالیک برای ازبین بردن زنگ زدگی که معمولا در لوله های ساختمانی و آشپزخانه رخ می دهد، استفاده می شود. همچنین به عنوان یکی از اجزای اصلی در محصولات از بین برنده زنگ سینک ظرفشویی، وان حمام و سایر وسایل فلزی استفاده می شود. 

تهیه این محصول: خرید اسید اگزالیک

سایر کاربردهای اسید اگزالیک

صرف نظر از کاربردهای سفید کنندگی، از بین برنده زنگ و پاک کننده لکه، اسید اگزالیک همچنین به عنوان عامل کاهنده در صنعت فیلم فتوگرافیک استفاده می شود. شما همچنین میتوانید از این اسید در تصفیه فاضلاب استفاده کنید چون اسید اگزالیک میتواند به طور موثر کلسیم را از فاضلاب حذف کند. و در نهایت، اسید اگزالیک به عنوان عاملی تیز کننده در فرآیند صیقل سنگ مرمر استفاده می شود.

هشدار ایمنی 

اسید اگزالیک به شکل خالص خود به شدت خطرناک است. این اسید سمی و خورنده است و هنگام دست زدن به آن باید دقت کرد. زمانی که این اسید با آب مخلوط می شود همیشه دستکش پلاستیکی بپوشید تا از پوستتان محافظت کنید. شما همچنین باید ازعینک محافظ و ماسک برای جلوگیری از سوزش چشم و ورود گازهای سمی و مضر به ریه هایتان استفاده کنید. همیشه اسید اگزالیک را در محیطی که دارای تهویه مناسب است ترجیحا خارج از منزل مخلوط کنید. در صورت بلع تصادفی هرگز استفراغ نکنید، درعوض بلافاصله با اورژانس تماس بگیرید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی محصولات

درباره ما

شرکت مبتکر اندیشان صنعت پیشرو در سال 1401 با هدف تولید نهاده های کشاورزی با بکارگیری نیروهای متخصص در این بخش شروع به فعالیت نموده است

مجوز ها