مبتکر اندیشان: تولیدکننده و عرضه کننده نهاده های کشاورزی

پروپیلن گلیکول

کشور سازنده: چین

بسته بندی: کیسه 25 کیلویی

درصد خلوص: 99% و محلول در آب

توضیحات

پروپیلن گلیکل یک ترکیب شیمیایی با فرمول مواکولی C3H8O2, جرم مولکولی g/mol 76.095 و دانسیته ی نسبی 1.04 at 68° F است که جزء یکی از محصولات عمده ی صنعت پتروشیمی محسوب می شود. این ترکیب در دمای اتاق به صورت مایع, شفاف , بی رنگ و یک حلال نسبتا ویسکوز است. مونو پروپیلن گلیکول, دی پروپیلن گلیکول و یا گریدهای بالاتر آن, در مقیاس تجاری و صنعتی از پروپیلن اکساید تولید می شوند. پروپیلن گلیکل در حوزه های مصرفی بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد. شامل پلی استر رزین های غیراشباع, تولید لوازم آرایشی و بهداشتی, سیال عامل و ضدیخ, مواد شوینده ی مایع و هم چنین تولید غذای حیوانات خانگی. از دی پروپیلن گلیکول نیز جهت تولید پلی استر رزین های غیر اشباع, انواع پلاستیک ها و هم چنین لوازم بهداشتی شخصی مورد استفاده قرار می گیرد. هم چنین تری پروپیلن گلیکول نیز عمده مصرف آن جهت تولید پلی اورتان و انواع اکریلات ها است.

در مقیاس بین المللی؛ دو کمپانی  Dow Chemical Company و LyondellBasell Industries به عنوان دو بازیگر غالب در تولید این محصول پتروشیمیایی محسوب می شوند. واحدهای تولیدی این دو کمپانی در سراسر جهان تماما بر اساس خوراک پروپیلن اکسید است. این دو کمپانی به ترتیب 29% و 15% از کل ظرفیت جهانی تولید این ماده را در دست دارند.  

اما به تازگی شرکت های نوظهوری در این حوزه از جمله Archer Daniels Midland Company (United States), Global BioChem Technology Group (China), and Oleon (Belgium) , مونوپروپیلن گلیکول را از منابع تجدید پذیر تولید می کنند.

به دلیل نوع خواص پروپیلن گلیکول , حوزه ی مصرفی پلی استر رزین ها, به خصوص در چین و سایر کشورهای درحال توسعه, بزرگترین صنعت پایین دستی آن محسوب می شوند. این بخش به تنهایی چیزی در حدود 41% از کل مصرف جهانی پلی پروپیلن گلیکل ها را در سال 2016 تشکیل داده است. بازار منطقه ای این محصول به شدت به روند رشد صنعت ساخت و ساز و اقتصاد منطقه ای وابسته است. پیش بینی می شود در سال های آینده بازار پلی پروپیلن گلیکل در این حوزه با شیبی در حدود 3% در سال رشد خواهد کرد. این رشد در کشورهای آسیایی و هم چنین شرق و مرکز اروپا چشم گیر خواهد بود. سایر مصارف صنعتی پلی اتیلن گلایکول نیز, از جمله استفاده از آن به عنوان سیال عامل, تولید پلی اورتان, صنایع رنگ و پوششی نیز در سال های اخیر با رشد همراه بوده است به طوری که در سال 2016 حدود 30% از این بازار را به خود اختصاص داده است. استفاده از این محصول در تولید ضدیخ شامل سیال خنک کننده ی موتور خودرو  با آن که طی این سال ها رشد داشته است اما هم چنان بخش کوچکی از بازار جهانی این محصول را به خود اختصاص می دهد. پروپیلن گلیکول خوراکی نیز عموما منظور تولید غذای حیوانات خانگی مورد استفاده قرار می گیرد.

در حال حاضر بازار جهانی پروپیلن گلیکل در حال سوق پیدا کردن به سمت چین و سایر کشورهای آسیایی است. در کل بازار جهانی این محصول به عملکرد کلی اقتصاد وابسته است و پیش بیبنی می شود که طی سال های آینده (تا سال 2021 ) به طور متوسط حدود 2.5% رشد خواهد داشت.

برای اطلاع از پروپیلن گلیکول فروش , پروپیلن گلیکول خرید و هم چنین پروپیلن گلیکول عوارض , با ما در ارتباط باشید.

برای اطلاع از قیمت خرید و فروش پروپیلن گلیکول با ما در ارتباط باشید.

منابع:

[1] Propylene glycol. (n.d.). Retrieved September 25, 2018, from https://pubchem.ncbi.nlm.nih.gov/compound/1_2-propanediol#section=Top

[2] Chain value. (n.d.). Retrieved September 25, 2018, from http://www.nipc.ir/index.aspx?fkeyid=&siteid=1&pageid=3381

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پروپیلن گلیکول”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی محصولات

درباره ما

شرکت مبتکر اندیشان صنعت پیشرو در سال 1401 با هدف تولید نهاده های کشاورزی با بکارگیری نیروهای متخصص در این بخش شروع به فعالیت نموده است

مجوز ها