مبتکر اندیشان: تولیدکننده و عرضه کننده نهاده های کشاورزی

تاثیر بخار اسید استیک بر فرسودگی لایه های رنگ آلکیدی

تاثیر بخار اسید استیک بر فرسودگی لایه های رنگ آلکیدی

تاثیر مواد آلی فرار (VOCs) یکی از مسائل اصلی در زمینه محافظت از آثار هنری است. VOCها از قاب های چوبی و مبلمان موزه گرفته می‌شوند و شامل انواع آلدهیدها، اسید فرمیک و میزان زیادی استیک اسید است. هدف از این مطالعه بررسی اثر متقابل بین رنگ های آلکیدی و اسید استیک است که در طی فرآیند پروراندن (کیورینگ curing) لایه های رنگ رخ می دهد، است. نتایج نشان می دهد از فرآیندهای فرسایش اصلی ترکیبات آلی و معدنی، در تولید رنگ رزینی آلکیدی استفاده می‌شود.

قیمت خرید اسید استیک

رنگ های آلکیدی از پلی استر های ساخته شده از پلی ال ها (Polyol) یک ترکیب ارگانیک است که حاوی چندین گروه هیدروکسیل است، اسید های چند عاملی آروماتیک اصلاح شده با روغن و درصد وزنی های مختلف روغن (یا منبع اسید های چرب) تشکیل شده است، از سال 1940 به عنوان پیوند دهنده سطح و رنگ در رنگ ها و پوشش ها مورد استفاده قرار گرفته اند.
رنگ های آلکیدی اغلب به منظور بهبود خواص فیزیکی رزین ها و کاهش هزینه های تولید از طریق مواد افزودنی در تولید صنعتی اصلاح می شوند.
اصلاح کننده ها شامل اسیدهای چرب، ترکیبات اکریلیک، استایرن و سیلیکون، پرکننده های معدنی و خشک کن ها و عوامل پاشنده است.
جلوگیری از آسیب های مربوط به اسیدهای آلی فرار و آلودگی های غیر آلی هوا یکی از مسائل اصلی در حفاظت از آثار هنری است. منابع اصلی آلاینده های آلی در داخل موزه شامل اشیاء و ویترین چوبی است و تماس با ترکیبات آلی فرار آزاد (VOCs) می تواند به طور بالقوه برای حفاظت از لایه های رنگ و به خصوص رنگ های آلکیدی خطرناک باشد. VOCs  گرفته شده از چوب شامل آلدهیدهای مختلف، اسید فرمیک و غلظت نسبتا بالا اسید استیک که آلاینده اصلی آزاد شده در طول فرسودگی مواد چوبی است، می‌شود.

هدف از این مطالعه ارزیابی اثر متقابل بین لایه های رنگ های آلکیدی و اسید استیک در طی چرخه کیورینگ رنگ به منظور شناسایی روش های تخریب اصلی، مواد آلی و معدنی مورد استفاده در تولید رنگ های تجاری است.

ترکیبی از پنج روش تحلیلی، ما را قادر ساخت تا طی فرسودگی مصنوعی در محیط اسید استیک، تغییرات شیمیایی اصلی در لایه های رنگ آلکیدی را، مشخص نماییم.

استیک اسید شامل هیدرولیز اسید فتالیک ها مورد استفاده برای سنتز رزین است که منجر به تخریب فیلم پلیمری شد. اسید استیک با کربنات کلسیم که یک پرکننده معمولی است و به منظور افزایش سختی، بافت و یا کاهش هزینه رنگ به فرمول های رنگ اضافه می‌شود. تبدیل کربنات کلسیم به استات کلسیم منجر به تخریب سریع لایه‌های فیلم و تشکیل یک زنگ سفید میگردد. ترکیبی از فرآیندهای فرسودگی منجر به تخریب شدید در رزین آلکیدی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی محصولات

درباره ما

شرکت مبتکر اندیشان صنعت پیشرو در سال 1401 با هدف تولید نهاده های کشاورزی با بکارگیری نیروهای متخصص در این بخش شروع به فعالیت نموده است

مجوز ها