مبتکر اندیشان: تولیدکننده و عرضه کننده نهاده های کشاورزی

سنجش خلوص منیزیم اکسید

سنجش خلوص منیزیم اکسید

ترکیبات محلول در آب

0.5 گرم از منیزیم اکسید (magnesium oxide) را همراه با 20 سی سی آب تا زمان جوشیدن حرارت داده و سپس اجازه دهید تا خنک شود. حال مقدار 10 سی سی از مایع رویی را فیلتر کنید. محلول فیلتر شده حداکثر می تواند یک قلیای ضعیف باشد و در صورت تبخیر کردن نباید باقی مانده ای دارای وزن بیشتر از 0.002 گرم داشته باشد.

ترکیبات نامحلول در اسید هیدروکلریک

1 گرم از اکسید منیزیم باید به صورت کامل در 10 سی سی هیدروکلریک اسید و 10 سی سی آب حل شده و محلولی شفاف حاصل شود.

سولفات ها

محلولی حاصل از 0.5 گرم منیزیم اکسید در 10 سی سی اسید استیک (چگالی ویژه 1.041) را آماده کرده و مقداری محلول باریم نیترات به آن بیفزایید. در صورت عدم وجود ترکیبات سولفاته پس از افزودن باریم نیترات، محلول نباید سریعا کدر شود.

کلراید ها 

محلولی شامل 0.5 گرم اکسید منیزیم در 10 سی سی از نیتریک اسید و 10 سی سی آب آماده کنید. در اثر اضافه کردن محلول نقره نیترات، این مخلوط فقط می تواند مقدار کمی کدر شود.

کربنات ها

0.5 گرم از منیزیم اکسید را با 10 سی سی آب حرارت دهید و این مخلوط را در 10 سی سی استیک اسید رقیق بریزید. در اثر این عملیات تنها تعدادی حباب جداگانه باید از محلول خارج شوند و نباید به صورت فورانی از آن خارج شوند.

باریم

محلولی از 1 گرم از اکسید منیزیم در 10 سی سی هیدروکلریک اسید و 10 سی سی آب نباید در اثر افزودن اسید سولفوریک رقیق، کدر شود.

کلسیم

1 گرم از منیزیم اکسید را با 20 سی سی آب تکان داده و سپس آن را فیلتر کنید. اگر به فیلتر شده محلول آمونیوم اگزالات بیفزایید، تا 5 دقیقه نباید بیشتر از یک کدری مختصر در محلول مشاهده شود.

فلزات سنگین

محلولی از یک گرم اکسید منیزیم در 20 سی سی اسید استیک (چگالی ویژه 1.041) نباید توسط محلول هیدروژن سولفید در آب تحت تاثیر قرار گیرد.

آهن

محلولی از 1 گرم منیزیم اکسید در 10 سی سی هیدروکلریک اسید و 10 سی سی آب تهیه کنید. این محلول در اثر افزوده شدن 0.5 سی سی پتاسیم فروسیانات به آن نباید سریعا به رنگ آبی در آید.

منیزیم اکسید عاری از ترکیبات سولفاته

تست های سنجش خلوص

تمامی تست هایی که در بخش قبل برای اکسید منیزیم گفته شد باید انجام شده و علاوه بر آن باید مورد زیر را نیز انجام داد :

سولفات ها

3 گرم از اکسید منیزیم را در 20 سی سی هیدروکلریک اسید حل کنید. محلول را با 100 سی سی آب رقیق کرده و تا زمان جوشیدن حرارت دهید. سپس به آن محلول باریم کلرید بیفزایید. هیچ گونه رسوب باریم سولفاتی نباید تا 12 ساعت در محلول ایجاد شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی محصولات

درباره ما

شرکت مبتکر اندیشان صنعت پیشرو در سال 1401 با هدف تولید نهاده های کشاورزی با بکارگیری نیروهای متخصص در این بخش شروع به فعالیت نموده است

مجوز ها