مبتکر اندیشان: تولیدکننده و عرضه کننده نهاده های کشاورزی

خطرات کار با تری سدیم فسفات

خطرات کار با تری سدیم فسفات

هنگام کار با تری سدیم فسفات همواره نکات زیر را در نظر داشته باشید، چرا که هرگونه بی احتیاطی هنگام کار با این ماده خطرناک و منجر به پیدایش خساراتی جبران ناپذیر خواهد شد.

برای خرید ترید سدیم فسفات با قیمت و کیفیت عالی کلیک نمایید.

تماس با پوست

تری سدیم فسفات به دلیل نفوذی بودن در صورت تماس با پوست کمی خطرناک است. باعث تحریک پوست همراه با سوزش مربوط به سوختگی و آسیب مربوط به خوردگی احتمالی می شود. میزان آسیب به بافت بستگی به طول تماس دارد. این تماس باعث ایجاد التهاب و تاول می شود. تماس مکرر تری سدیم فسفات با پوست باعث تخریب موضعی پوست یا اماس آن می شود. در صورت بروز این حادثه، پوست با آب فراوان به مدت حداقل 15 دقیقه شسته شود. لباس و کفش های آلوده خارج پوست تحریک شده را با نرم کننده پوشانده و از آب سرد استفاده شود. کفش ها و لباس ها قبل از استفاده مجدد کاملاً تمیز شوند. در صورت تماس جدی پوست با این ماده با صابون ضدعفونی کننده ناحیه آلوده شده با کرم ضد باکتری پوشانده شده و فوراً به پزشک مراجعه شود.

تماس با چشم

تری سدیم فسفات در صورت تماس با چشم سوزش آور است و دارای خاصیت خورندگی است. ممکن است باعث درد فوری و شدید به همراه ورم ملتحمه و تیرگی قرنیه شود و گاهی عامل ایجاد آب مروارید می شود. این ماده ممکن است باعث سوختگی چشم و آسیب رسانی به قرنیه یا نابینایی شود. تماس مکرر میزان کمی از تری سدیم فسفات با چشم می تواند سوزش چشم را ایجاد کند. در صورت بروز این حادثه، هرگونه لنز چشمی بررسی و برداشته چشم ها را فوراً با مقدار زیادی آب به مدت حداقل 15 دقیقه شسته و فوراً به پزشک مراجعه شود.

استنشاق

تری سدیم فسفات در صورت مصرف و استنشاق خطرناک است. استنشاق گرد آن سوزش معده، روده و دستگاه تنفسی و عطسه و سرفه را ایجاد می کند. بیش از حد قرار گرفتن در معرض تری سدیم فسفات می تواند باعث آسیب به ریه، خفگی، بیهوشی یا مرگ شود. استنشاق مکرر گرد آن می تواند درجات مختلفی از تحرکات دستگاه تنفسی یا آسیب به ریه را تولید کند. در صورت استنشاق تری سدیم فسفات، هوای تازه تنفس شود. در صورت قطع نفس، تنفس مصنوعی داده شود و اگر تنفس سخت شد اکسیژن داده و فوراً به پزشک مراجعه کنید.

بلع

در صورت بلعیدن ممکن است مضر باشد. ممکن است باعث سوزش شدید دستگاه گوارش به همراه تهوع شدید، استفراغ، درد شکم، دفع شدید، اسهال و سوزش شود. مصرف مقادیر زیاد ممکن است باعث کاهش سطح کلسیم خون (hypocalcemia) یا کاهش غلظت پلاسمای یونهای سدیم (hyponatremia) به همراه حالت تشنج، به دلیل جذب یون های کلسیم توسط فسفات شود. همچنین ممکن است باعث سوختگی شدید دهان، مری و دستگاه گوارش شود. در صورت خوردن تری سدیم فسفات، فرد صدمه دیده را مگر توسط یک پرسنل پزشکی، وادار به استفراغ نکنید. هرگز از راه دهان به فرد بیهوش چیزی را نخورانید. لباسهای تنگ مثل یقه، کراوات یا کمربند آزاد شوند. فوراً به پزشک مراجعه شود. تری سدیم فسفات ممکن است موارد ژنتیکی را تحت تاثیر قرار دهد (جهش زا).

جمع آوری پس از نشت

در صورت نشت جزئی تری سدیم فسفات، مواد نشت کرده را لمس نکنید. از یک ابزار مناسب برای برداشتن مواد جامد نشت کرده و گذاشتن در یک ظرف پسماند مناسب استفاده شود. با اسپری آب میزان بخارات را کاهش دهید. در صورت لزوم، مواد باقی مانده با محلول رقیق استیک اسید خنثی شود. با پاشیدن آب بر روی سطوح آلوده هر گونه آلودگی باقی مانده را بر طبق نیازهای منطقه ای رفع کنید. از ورود مواد به داخل فاضلاب، مناطق زیرزمینی یا مسدود جلوگیری شود. در صورت نشت زیاد تری سدیم فسفات، از عینک دارای حفاظ، روپوش کامل، چکمه و دستکش استفاده کنید. لباس های حفاظتی پیشنهادی ممکن است کافی نباشند. قبل از حمل تری سدیم فسفات با یک متخصص مشورت شود.

شرایط نگهداری

ظرف این محصول خشک نگه داشته شود. درب ظرف را محکم بسته و در یک منطقه خنک و با تهویه مناسب نگهداری شود. در دمای بالای 23 درجه سانتی گراد (4/73 درجه فارنهایت) نگهداری نشود. هرگز به تری سدیم فسفات آب اضافه نکنید. لباس های محافظ مناسب بپوشید. از عینک ایمنی، پیشبند مصنوعی و دستکش غیر قابل نفوذ استفاده کنید. در صورت تهویه ناکافی، از تجهیزات مناسب تنفسی استفاده گردد. از منابع ناسازگار مانند رطوبت دور نگه داشته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی محصولات

درباره ما

شرکت مبتکر اندیشان صنعت پیشرو در سال 1401 با هدف تولید نهاده های کشاورزی با بکارگیری نیروهای متخصص در این بخش شروع به فعالیت نموده است

مجوز ها