مبتکر اندیشان: تولیدکننده و عرضه کننده نهاده های کشاورزی

گلیسیرین

کشور سازنده: مالزی / اندونزی

بسته بندی: بشکه 250 کیلویی

درصد خلوص: 99%

توضیحات

گلیسیرین در واقع یک trihydroxy sugar alcohol است که در چربی های طبیعی گیاهی و حیوانی یافت می شود. از نظر فیزیکی یک مایع شفاف با ویسکوزیته بالا و مزه ای شیرین است و میزان حلالیت بسیار بالایی هم در آب و هم در الکل ها دارد و خود آن نیز یک حلال فوق العاده برای بسیاری از مواد و ترکیبات است. این ترکیب در یک طیف بسیار گسترده ای از مواد شیمیایی کاربرد دارد. از مواد آرایشی و کرم های پوست گرفته تا غذا و دارو و در واقع بیش از 1500 کاربرد برای این ترکیب تا کنون برشمرده شده است. با وجود این حجم وسیع از محصولات مراقبتی و دارویی که به این ترکیب وابسته هستند، این سوال پیش می آید که این ماده دقیقا چه کاری در بدن ما انجام می دهند و چرا انقدر این ترکیب در مواد مرتبط با سلامتی مهم است.

خرید گلیسیرین

جهت اطلاع و استعلام قیمت گلیسیرین با واحد فروش شرکت مبتکر اندیشان تماس حاصل نمایید تا کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن سفارش شما را ثبت و ارسال کنند.

خواص گلیسیرین

گلیسرول چیست؟

شکل خالص گلیسیرین را با نام گلیسرول نیز می شناسند. زمانی که این ترکیب به صورت موضعی بر روی پوست بدن قرار می گیرد، این توانایی را دارد که با انتقال رطوبت از لابه های میانی پوست به لایه های زیرین آن، بخش های زیرین پوست را نیز مرطوب و دی هیدرات کند. این واکنش به دلیل خواص هیگروسکوپیک گلیسیرین اتفاق می افتد که اجازه می دهد رطوبت را از سایر منابع نیز جذب کند. به منظور انجام هر چه بهتر فرایند جذب گلیسیرین بر روی پوست، عموما آن را به جای آن که به صورت خالص استفاده کنند، با یک سری مواد دیگر نیز ترکیب می کنند. در کنار خواص مرطوب کنندگی آن، از گلیسیرین هم چنین به منظور کمک به حفظ سلامت پوست و درمان مشکلات پوستی نیز استفاده می کنند. همچنین از آن در ترکیبات دارویی بیشماری و یا افزونه های مواد غذایی به دلیل خواص امولسیفایر، شیرین کنندگی و نرم کنندگی آن استفاده می کنند.

منابع گلیسیرین

چربی های حیوانی

Glycerin را می توان از ترکیب چربی های حیوانی با یک محلول قلیایی قوی تهیه کرد. در طی این فرایند مولکول های تری گلیسرید اسید که شامل زنجیره اسیدهای چرب و گلیسرول هستند، می شکنند. از این روش عموما در طی فرایند تولید صابون و شمع استفاده می کنند که در این شرایط Glycerin به عنوان یک محصول جانبی این مواد تولید می شود.

چربی های گیاهی

اگر که شما به دنبال جایگزینی برای Glycerin با پایه حیوانی هستید، می توانید از چربی های گیاهی استفاده کنید. مانند گلیسیرین هایی که از روغن پالم و روغن نارگیل بدست می آیند. پروسه استخراج Glycerin از منابع گیاهی تقریبا مشابه با استخراج Glycerin از منابع حیوانی آن است.

البته یک شیوه سنتز آزمایشگاهی Glycerin نیز وجود دارد که می توان آن را از نفت خام سنتز کرد.

به این نکته مهم توجه داشته باشید که برای مصارف غیر صنعتی زمانی که قصد خرید گلیسیرین را دارید، مطمئن شوید که حتما از یک برند شناخته شده که تماما از مواد طبیعی برای بدست آوردن Glycerin استفاده کرده است، آن را تهیه می کنید.

گلیسیرین چه فوایدی برای پوست ما دارد؟

هیچ شکی در این وجود ندارد که گلیسیرین یکی از پرکاربردترین و مفیدترین ترکیبات طبیعی است. توانایی گلیسیرین در نگه داشتن رطوبت در داخل پوست، بارزترین خاصیت آن است. به همین دلیل هم هست که کاربرد گلیسیرین در تولید صابون، خمیردندان، لوسیون، کرم و سایر محصولات مراقبت پوستی این قدر گسترده است. همچنین استفاده از گلیسیرین در مواد مراقبتی مو، از خشکی مو جلوگیری و باعث جذب رطوبت هوا می شود. در کنار این ها گلیسیرین خوراکی یا گلیسرول خوراکی را در تولید مواد دارویی نیز استفاده می کنند.

جمع بندی

بطور خلاصه گلیسیرین یک ترکیب الکل قند طبیعی است و از دو منبع حیوانی و گیاهی تهیه می شود. گلیسیرین کاربردهای زیادی در صنایع مختلف دارد و به طور گسترده در طیف وسیعی از محصولات آرایشی مانند مراقبت از پوست، مراقبت از مو، و محصولات بهداشت دهان و دندان استفاده می شود و سومین ماده پرمصرف در محصولات آرایشی است. از این ماده می‌توان به عنوان یک نگهدارنده، روان کننده، شیرین کننده و مرطوب کننده مطمن در غذاها، نوشیدنی ها و صنایع داروسازی نیز استفاده کرد.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “گلیسیرین”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی محصولات

درباره ما

شرکت مبتکر اندیشان صنعت پیشرو در سال 1401 با هدف تولید نهاده های کشاورزی با بکارگیری نیروهای متخصص در این بخش شروع به فعالیت نموده است

مجوز ها