مبتکر اندیشان: تولیدکننده و عرضه کننده نهاده های کشاورزی

پروسه کامل کاهش طلا بوسیله اسید اگزالیک

پروسه کامل کاهش طلا بوسیله اسید اگزالیک

فرآیند کاهش طلا بوسیله اسید اگزالیک به دلیل وجود اسیدهای خورنده فقط باید در فضای باز و یا به وسیله سیستم مجهز به دودکش انجام شود و همچنین استفاده از وسایل ایمنی مانند دستکش، عینک ایمنی و  ماسک الزامی است.

مراحل کاهش طلا بوسیله اسید اگزالیک

برای تنظیم PH محلول مقدار مشخصی از اسید اگزالیک را به محلول حاوی طلا اضافه می کنیم و فلاسک را روی هیتر قرار می دهیم تا گرم شود. 

حال نگاهی کوتاه به وسایل مورد استفاده در آزمایش می اندازیم:

در اینجا فلاسکی را می بینیم که روی یک هیتر قرار گرفته، یک کندانسور و یک بورت که داخل آن فنول ریخته شده و به وسیله رابط در بالای فلاسک قرار داده شده اند. 

در ابتدا مقداری سدیم هیدروکسید با مولاریته مشخص را به فنول داخل بورت اضافه می کنیم و آن را به آهستگی و به صورت قطره قطره به محلول حاوی طلا اضافه می کنیم. همانطور که مشاهده می کنید محلول طلا به آرامی در حال جوشیدن است. حتی می توان گفت که قبل از اضافه شدن سدیم هیدروکسید این واکنش آغاز شده بود.

در داخل فلاسک بخار قهوه ای رنگی دیده می شود که حاصل از تجزیه رسوبات نیتریک اسید باقی مانده از تیزاب می باشد. انجام این واکنش چند لحظه ای طول می کشد. در اثر اضافه کردن مقادیر بیشتری سدیم هیدروکسید مشاهده می کنیم رنگ محلول از نارنجی تیره به قهوه ای تیره تغییر می کند که این امر نشان دهنده پایان واکنش و خارج شدن طلا از این محلول می باشد. 

پس از اتمام واکنش به محلول زمان می دهیم تا سرد شود. به محض سرد شدن هم پودر طلا و هم محلول را به یک بشر منتقل می کنیم. بشر را به مدت یک شب استراحت می دهیم تا پودر طلا به خوبی ته نشین شود.

هنگامی که پودر طلا کاملا در ته بشر ته نشین شد، محلول داخل بشر را به آهستگی در استوانه ای مدرج می ریزیم تا در زمان مناسب آن را صاف کنیم . ذرات طلای باقی مانده در آن را جدا کنیم.

پس از اتمام این مراحل پودر طلا را ابتدا در هیدروکلریک اسید سپس در آمونیاک و در آخر در آب مقطر می جوشانیم و بعد آن را تا زمانی که کاملا خشک شود حرارت می دهیم. 

اکنون این طلا آماده حرارت دادن است، در قسمت پایانی و جالب این آزمایش پودر طلا را در بوته آهنگری حرارت می دهیم تا کاملا ذوب شود. 

برای انجام استخراج طلا از سنگ عموما از سیانور بهره می برند. 

ویدیو کامل از فرآیند کاهش طلا بوسیله اسید اگزالیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی محصولات

درباره ما

شرکت مبتکر اندیشان صنعت پیشرو در سال 1401 با هدف تولید نهاده های کشاورزی با بکارگیری نیروهای متخصص در این بخش شروع به فعالیت نموده است

مجوز ها