مبتکر اندیشان: تولیدکننده و عرضه کننده نهاده های کشاورزی

سرطان زا بودن مواد غذایی حاوی نیتریت سدیم

سرطان زا بودن مواد غذایی حاوی نیتریت سدیم

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، سرطان را به عنوان یکی از علل اصلی مرگ و میر لیست می کنند. نیتریت سدیم یک ماده شیمیایی برای فرآوری محصولات گوشتی است و به عنوان یک عامل سرطان زا نقش دارد و در پی آن فروشندگان این حوزه شاهد کاهش میزان فروش نیتریت سدیم در بازار جهانی شده اند. اگر شما تاکنون گوشت فرآوری شده مصرف نموده اید، شما در معرض این ماده شیمیایی قرار گرفته اید. اکثر گوشت های موجود در غذا، گوشت کنسروی و سوسیس حاوی نیتریت سدیم می باشند.

هدف نیتریت سدیم

سدیم نیتریت به عنوان یک افزودنی غذایی و دارو تایید شده است. از نیتریت سدیم برای فرآوری گوشت استفاده می شود و یک ماده نگهدارنده است. در صنایع غذایی، نیتریت سدیم برای دادن رنگ صورتی به گوشت، افزایش عمر مفید و ممانعت از رشد باکتری عامل رشد بوتولیسم استفاده می شود. اگر چه نیتریت سدیم یک ماده شیمیایی طبیعی در سبزیجات است، ممکن است خطر ابتلا به سرطان را زمانی که به عنوان یک افزودنی غذایی استفاده شود افزایش دهد.

افزایش سرطان زایی مواد غذایی حاوی دوزهای بالا نیتریت سدیم

بخش های بزرگی از گوشت فرآوری شده که حاوی نیتریت سدیم می باشد به افزایش بروز سرطان مرتبط است. مطالعه ای متشکل از 10،000 مرد بزرگسال و یک پیگیری 24 ساله یک رابطه ای بین نیترات سدیم ماهی دودی و سرطان روده بزرگ پیدا کرد، اما از گوشت های فراوری شده دیگر مانند سوسیس دودی و گوشت موجود در غذا پیدا نکرد.

دوزهای کوچک ایمن هستند

نیتریت سدیم بر اساس FDA سمی نمی شود و یا خطر ابتلا به سرطان در دوزهای تا 10 میلی گرم نیتریت سدیم در هر پوند از وزن بدن را افزایش نمی دهد. این به معنی مصرف 19 پوند گوشت فراوری شده برای یک فرد 150 پوندی می باشد.این سازمان 200 قسمت در میلیون، یا  ppm، از نیتریت سدیم افزوده شده به غذا را به عنوان بی خطر در نظر دارد. این معادل حدود 1 پوند افزودنی نیتریت سدیم در هر 5000 پوند گوشت فراوری شده می شود.

به طور کلی، مقادیر کم گوشت فراوری شده حاوی نیتریت سدیم باعث سرطان نیستند. اگر شما می خواهید از بروز سرطان به واسطه نیتریت سدیم جلوگیری کنید، بسیاری از سوپر مارکت ها مواد غذایی طبیعی و محصولات گوشتی که بدون نیتریت هستند، ارائه می دهند. این محصولات اغلب با برچسب فراوری نشده ارائه می شوند و در لیست مواد تشکیل دهنده آنها «بدون نیتریت سدیم» ذکر شده است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی محصولات

درباره ما

شرکت مبتکر اندیشان صنعت پیشرو در سال 1401 با هدف تولید نهاده های کشاورزی با بکارگیری نیروهای متخصص در این بخش شروع به فعالیت نموده است

مجوز ها