مبتکر اندیشان: تولیدکننده و عرضه کننده نهاده های کشاورزی

کلرید روی

کشور تولید کننده:چین/ بلژیک

بسته بندی: بشکه 50 کیلویی و کیسه 25 کیلویی / کیسه 25 کیلوی

درصد خلوص : 99% و 99.8%

توضیحات

کلرید روی با فرمول شیمیایی ZnCl2 یک نمک یونی ضروری برای سنتز کلسترول، پروتئین و چربی هاست. چهار فرم کریستالی از آن و هیدرات های آن تاکنون شناخته شده است، هرچند که فرم بدون آب آن فقط به شکل هگزوگونال وجود دارد. سرد کردن سریع کلرید روی ذوب شده آن را به صورت به یک ماده شیشه ای در می آورد. تمامی کلریدهای روی بی رنگ و یا سفید هستند و حلالیت آن ها در آب بسیار بالاست، به همین دلیل باید از محیط های دارای رطوبت همانند اتمسفر در امان باشند. ZnCl2 کاربردهای زیادی در نساجی و سنتزهای شیمیایی دارد.

فروش کلرید روی

برای استعلام قیمت کلرید روی با بالاترین کیفیت و مناسبترین قیمت با کارشناسان ما در شرکت مبتکر اندیشان در ارتباط باشید.

فروش کلرید روی صنعتی

مشخصات فنی کلرید روی

جرم مولی  136.28 gr/mol
دمای جوش 732 درجه سانتی گراد
دمای ذوب 290 درجه سانتی گراد
حلالیت  432 گرم در 100 میلی لیتر آب (کلرید روی مایع)
دانسیته  2.9 gr/cm3
pH 4

ساختار شیمیایی کلرید روی

ساختار شیمیایی این ماده به شکل زیر است: 

ساختار شیمیایی کلرید روی

ZnCl2 یک نمک یونی است، اگرچه که تعدادی پیوندهای کوالانسی نیز به واسطه نقطه ذوب پایین (275 درجه سانتیگراد) در آن پدیدار شده اند. در محلول آبی، کلرید روی منبع مفیدی از Zn2+ برای تهیه سایر نمک های روی است، برای مثال کربنات روی:

(ZnCl2 (aq) + Na2CO3 (aq)    →      ZnCO3 (s) + 2 NaCl (aq 

تولید کلرید روی صنعتی

ZnCl2 بدون آب را می توان از واکنش روی و کلر تولید کرد:

Zn + 2 HCl      →     ZnCl2 + H2

فرم های هیدراته و محلول در آب به راحتی از ترکیب اسید هیدروکلریک غلیظ و قطعات روی به دست می آیند. اکسید روی و سولفید روی با HCl واکنش می دهند (هیدروژن تولید نمی شود):

(ZnS (s) + 2 HCl (aq)    →      ZnCl2 (aq) + H2S (l

نمونه های تجاری این محصول معمولا حاوی مقادیری آب و اکسید روی هستند. کلرید روی مایع به صورت محلول در آب با  غلظت تقریبی 40 تا 70% تولید می شود.

MSDS کلرید روی

MSDS یا برگه اطلاعات ایمنی ماده، برای هر ماده­ ای حاوی اطلاعات پایه­ ای در مورد آن ماده از قبیل نام ماده و تولید کننده آن، ترکیب شیمیایی، خواص فیزیکی و شیمیایی، اثرات آن بر انسان و غیره است.

مهمترین عوارض ZnCl2 شامل: تحریک (پوست و مخاط و چشم)، آب ریزش و سرفه، سردرد و تنگی نفس است. بلعیدن آن مضر است و باعث سوختگی پوست و چشم می شود. به چشم آسیب جدی می زند. ممکن است باعث تحریکات تنفسی شود. برای زندگی موجودات دریایی بسیار مضر با اثرات بلند مدت است.

در صورت استنشاق توسط انسان باید فرد مصدوم را به هوای تازه برد و از داروهای ضد تحریک استفاده کرد. جهت کمک به فرد مصدوم از تنفس دهان به دهان نباید استفاده کرد.

در صورت تماس با پوست و چشم آن را با آب بشویید. حدود 15–20 دقیقه جریان آب را بر روی آن نگهدارید. برای پوست استفاده از صابون مفید است. 

حمل و نگهداری

  1. به دلیل حلالیت بسیار زیاد این ماده در آب باید از رطوبت حفظ شود. از تماس آن با پوست و چشم جلوگیری شود و از تنفس و بلع آن خودداری شود.
  2. نگهداری آن باید در محل خنک، بدون رطوبت، و در محفظه های غیر فلزی باشد. از قرار دادن آن در نزدیکی گرمای زیاد و شعله خودداری شود. 

جمع بندی

کلرید روی یک نمک دوتایی معدنی و دارای پیوند بین یونی، کاتیون روی Zn2+ و آنیون های کلرید Cl- است که از واکنش اسید کلریدریک رقیق با دانه های روی ایجاد می شود. ZnCl2 در سلول های خشک به عنوان الکترولیت، عامل متراکم کننده، ضدعفونی کننده، عامل خشک کننده، نگهدارنده چوب، دئودورانت و ضد عفونی کننده استفاده می شود.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کلرید روی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی محصولات

درباره ما

شرکت مبتکر اندیشان صنعت پیشرو در سال 1401 با هدف تولید نهاده های کشاورزی با بکارگیری نیروهای متخصص در این بخش شروع به فعالیت نموده است

مجوز ها