مبتکر اندیشان: تولیدکننده و عرضه کننده نهاده های کشاورزی

ادتا 4 سدیم

کشور سازنده: چین

بسته بندی: کیسه 25 کیلویی

درصد خلوص: 99%

توضیحات

به طور کلی عوامل کیلیت مولکول ها را به خود جذب می کنند و از جدا و پخش شدن آنها در محلول ها و ایجاد واکنش توسط آنها جلوگیری می کنند. ادتا یکی از این عوامل است و به تبع نمک های آن که شامل ادتا 4 سدیم (edta-tetrasodium) نیز هست، این ویژگی را دارد. این ماده یک نمک اسید ادتیک است و از سال 1954 به عنوان یک عامل کیلیت استفاده می شود.

ادتا 4 سدیم چیست؟

به طور کلی نمک حاصل از خنثی سازی اتیلن دی آمین تتراستیک اسید (ادتا) با چهار هیدروکسید سدیم یا یک باز سدیم، ادتا 4 سدیم، ادتا تترا سدیم یا سدیم ادتاته نام دارد. این ماده به صورت جامد سفید رنگ و محلول در آب و یکی از نمک های ادتا است.

فرمول ساختاری ادتا 4 سدیم

 نمونه های تجاری این ماده اغلب به صورت هیدراته هستند، البته خواص محلول های تولید شده شکل های بی آب و آبدار در PH یکسان، ثابت است. این ترکیب از اتصال مواد معدنی و فلزات موجود در آب به مواد دیگر جلوگیری می کند. این ماده یک عامل کیلیت است که به جلوگیری از اتصال مواد معدنی و فلزات موجود در فرمولاسیون مبتنی بر آب به سایر مواد و تاثیرگذاری کارایی آنها استفاده می شود.

خواص فیزیکی و شیمیایی:

فرمول شیمیایی C10H12N2Na4O8
نام دیگر ادتا تترا سدیم یا سدیم ادتاته
جرم مولی 380.171 گرم بر مول
مشخصات ظاهری جامد سفید رنگ
نقطه ذوب 300 درجه سانتی گراد
حلالیت محلول در آب و به مقدار ناچیز در اتانول

روش تولید:

ادتا 4 سدیم از را با واکنش محلول پایه اتیلن دی آمین با فرمالدئید و سدیم یا سیانید هیدروژن و به دنبال آن هیدرولیز برای تشکیل نمک می سازند. همچنین می توان آن را با کمک سدیم هیدروکسید اضافی در واکنش تولید کرد.

کاربردهای ادتا 4 سدیم:

از این ماده در لوازم آرایشی و محصولات مراقبت از پوست و مو استفاده می کنند. همچنین به کمک فرمولاسیون یک محصول برای حذف زنگ زدگی، خوردگی و رسوب فلزات آهنی و غیره کاربرد دارد.

لوازم آرایشی:

این ماده در مقادیر 0.5% یا کمتر استفاده می شود اما در لوازم آرایشی غلظت ایمن برای آن 2% در نظر گرفته شده است. در این محصولات از این ترکیب به منظور جلوگیری از رشد کپک ها و قارچ ها در محصولات آرایشی و عطرها کمک می کند.

این ماده در آب سخت هم به خوبی کار می کند و از آن در محصولات مراقبت شخصی مانند صابون، لوسیون، رنگ مو، لوازم آرایشی، شامپو و نرم کننده ها استفاده می کنند.

MSDS و نکات ایمنی:

ادتا 4 سدیم ماده ای خطرناک و خورنده است و لازم است در زمان کار با آن از لباس، عینک و دستکش محافظ استفاده کنید. در زمان کار از خوردن، آشامیدن و سیگار کشیدن پرهیز کنید. پس از حمل این ماده دست های خود را بشویید. بلع این ماده سمی است، پس از بلع دهان را شسته و به پزشک مراجعه کنید. این ترکیب باعث آسیب جدی به چشم ها می شود، پس از تماس اگر لنز دارید آن را خارج کرده و چشم آسیب دیده را برای چند دقیقه با آب بشویید. پس از تماس با پوست، آن ناحیه را با آب و صابون بشویید. در صورت استنشاق این ترکیب از محیط کار خارج شده و هوای تازه استشمام کنید. برای خاموش کردن آتش ناشی از آن از اسپری آب، فوم الکل مقاوم، مواد شیمیایی خشک و کربن دی اکسید استفاده کنید.

جمع بندی:

ادتا 4 سدیم یکی از نمک های ادتا است که به عنوان یک عامل کیلیت در لوازم آرایشی و بهداشتی به ویژه محصولات مراقبت شخصی کاربرد دارد. این ماده، ترکیبی خطرناک و خورنده است و لازم است در زمان کار با آن نکات ایمنی را مطالعه و رعایت کنید.

برای اطلاع از قیمت خرید و فروش ادتا 4 سدیم با ما در ارتباط باشید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “ادتا 4 سدیم”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی محصولات

درباره ما

شرکت مبتکر اندیشان صنعت پیشرو در سال 1401 با هدف تولید نهاده های کشاورزی با بکارگیری نیروهای متخصص در این بخش شروع به فعالیت نموده است

مجوز ها