مبتکر اندیشان: تولیدکننده و عرضه کننده نهاده های کشاورزی

پودر الماس

کشور سازنده: چین

بسته بندی:

درصد خلوص:

توضیحات

پودر الماس که در مصارف صنعتی بسیاری استفاده می شود. جواهر الماس یک سنگ قیمتی و با ارزش است که تنها سهمی در حدود بیست درصد از کل میزان الماس استخراج شده از معادن در سراسر جهان را به خود اختصاص داده و هشتاد درصد دیگر از الماس استخراج شده به دلیل نداشتن رنگ مناسب، شفافیت و یا خلوص کافی به جواهرفروشی ها راه پیدا نمی کنند. این بخش از الماس ها در واقع صرف مصارف صنعتی می شود و از این جهت به آنها الماس صنعتی می گویند. برخی مصارف صنعتی الماس به فرم تکه ای نیاز است و در برخی دیگر از صنایع لازم است در حد پودر استفاده شود. 

قیمت پودر الماس

جهت خرید و استعلام قیمت پودر الماس با کارشناسان واحد فروش در شرکت مبتکر اندیشان در تماس باشید.

خرید پودر الماس

تولید پودر الماس

الماس ها را از طریق فرایندی به نام میکرونیزیشن به حالت پودری در می آورند. در این فرایند یک سیال یا گاز خاص سنگ الماس را به حالت پودری در می آورد. محصول تولیدی دانه های بسیار کوچک و هم اندازه پودرالماس خواهد بود. ذرات الماس دارای اندازه هایی در مقیاس نانو هستند. پودرالماس بر حسب میزان اندازه قطر ذرات آن گرید بندی می شود. اندازه این ذرات از 25 تا 50 میکرون متغیر است. 

کاربرد پودر الماس

ساینده بسیار قوی

از پودر الماس به عنوان یک ماده ساینده بسیار قوی (superabrasive) استفاده می شود. Superabrasive در واقع یک ماده بسیار سخت (مانند الماس) است که به منظور برش دادن، ساییدن و پولیش کردن مواد شکننده و یا خیلی سخت از آن استفاده می شود. اما برای مواد با درجه سختی متوسط می توان از مواد معمولی استفاده کرد. شن و ماسه مثال هایی از ساینده های معمولی هستند که برای سایش و صیقل سطوح مواد از آنها استفاده می شود. اگر که برای موادی با درجه سختی متوسط از پودرالماس استفاده کنیم، ممکن است که سطح آنها زیاد برش بخورد و یا خراش های جدی در حین انجام فرایند پولیش به سطح آنها وارد گردد. از پودر الماس صنعتی می توان برای مواردی مانند شیشه، کاشی سرامیک و یا حتی به عنوان یک سنگ قیمتی در جواهر فروش ها استفاده کرد.

برای برش دادن یا ایجاد حفره در دریل یا اره از ترکیب آن با سایر مواد استفاده می کنیم. درواقع سطح آنها را با پودرالماس پوشش می دهیم. از آن گاهی برای از بین بردن خراش های روی سطح شیشه جلوی اتومبیل یا بازگرداندن درخشانی سطح عتیقه جات استفاده می کنند. علاوه بر آن از پودر الماس برای پولیش کردن سطح خود سنگ الماس نیز استفاده می شود. در انجام فرایند سایش با پودرالماس دو فاکتور اندازه و یکدستی ذرات در میزان کیفیت سایش مورد نظر ما شرط هستند. اگر پودرالماس دارای اندازه های یکسانی نباشد، می تواند سطح را به جای این که پولیش کند، دچار خراش کند.

در شکل زیر خواص فیزیکی پودر الماس را مشاهده می کنید.

خواص فیزیکی پودر الماس

جمع بندی

پودرهای الماس به دلیل استحکام داخلی بالا به عنوان یک ماده ساینده خوب شناخته می شود و از آن در کاربردهای مختلفی از جمله لایه‌بندی یا پرداخت مواد سخت، در تیغه‌های اره برای برش سنگ و بتن، در چرخ‌های آسیاب، در صنایع خودروسازی و هوافضا، در مته‌های مورد استفاده در معدن و اکتشاف نفت و گاز استفاده می‌شوند. این ساینده در انواع مختلف از شکل و اندازه وجود دارد. این اندازه گیری از طریق عبور مواد از طریق غربال های مشبک انجام می شود، بنابراین به عنوان الماس مشبک نیز می گویند.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پودر الماس”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی محصولات

درباره ما

شرکت مبتکر اندیشان صنعت پیشرو در سال 1401 با هدف تولید نهاده های کشاورزی با بکارگیری نیروهای متخصص در این بخش شروع به فعالیت نموده است

مجوز ها