مبتکر اندیشان: تولیدکننده و عرضه کننده نهاده های کشاورزی

سنجش خلوص منیزیم کربنات

سنجش خلوص منیزیم کربنات

منیزیم کربنات با فرمول شیمیایی MgCO3 و جرم مولکولی 84.36  به صورت پودر سفید رنگ است و تقریبا در آب نامحلول است.

تست سنجش خلوص منیزیم کربنات

مواد محلول در آب

5 گرم از پودر منیزیم کربنات را در50 سی سی آب پخش کنید، آن را تا زمان جوشیدن حرارت داده و سپس بلافاصله فیلتر کنید. 20 سی سی از مخلوط فیلتر شده را تبخیر کرده و باقی مانده را وزن کنید. وزن آنچه که باقی می ماند نباید از 0.006 گرم تجاوز کند.

مواد نامحلول در هیدروکلریک اسید

1 گرم از کربنات منیزیم باید به صورت کامل در 10 سی سی از هیدروکلریک اسید به همراه 10 سی سی آب حل شده و یک محلول بی رنگ پدید آورد.

کلراید ها

1 گرم از منیزیم کربنات را در 5 سی سی نیتریک اسید و 15 سی سی آب حل کنید. در اثر اضافه کردن محلول نقره نیترات، نباید بیش از یک کدری مختصر در محلول پدید آید.

سولفات ها

در اثر اضافه کردن محلول باریم کلرید به مخلوطی از 1 گرم کربنات منیزیم در 5 سی سی هیدروکلریک اسید و 15 سی سی آب، نباید هیچ گونه تغییری در مخلوط ایجاد شود.

باریم

محلولی حاوی 1 گرم منیزیم کربنات در 5 سی سی هیدروکلریک اسید و 15 سی سی آب آماده کنید. حال به آن محلول اسید سولفوریک رقیق بیفزایید. در صورت عدم وجود باریم در نمونه، نباید هیچگونه کدورتی در محلول مشاهده شود.

کلسیم و آلومینا

1 گرم از کربنات منیزیم را در 30 سی سی اسید استیک (چگالی مخصوص 1.041) و 30 سی سی آب حل کنید. آن را جوشانده و سپس 20 سی سی محلول آمونیاک و مقداری محلول آمونیوم اگزالات را به آن بیفزایید تا مدت زمان 5 دقیقه نباید کدورتی در محلول دیده شود.

فلزات سنگین

محلولی متشکل از 1 گرم کربنات منیزیم در 20 سی سی اسید استیک ( دارای چگالی ویژه 1.041) و 30 سی سی آب باید شفاف بوده و در اثر اضافه کردن محلول هیدروژن سولفید در آب به آن نباید هیچ گونه تغییری رخ دهد.

آهن

1 گرم از منیزیم کربنات را در 5 سی سی هیدروکلریک اسید و 15 سی سی آب حل کنید. در اثر افزودن 0.5 سی سی محلول پتاسیم فروسیانید به محلولی که از قبل تهیه کرده اید، نباید سریعا رنگ آبی را در محلول نهایی مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی محصولات

درباره ما

شرکت مبتکر اندیشان صنعت پیشرو در سال 1401 با هدف تولید نهاده های کشاورزی با بکارگیری نیروهای متخصص در این بخش شروع به فعالیت نموده است

مجوز ها