مبتکر اندیشان: تولیدکننده و عرضه کننده نهاده های کشاورزی

سنجش خلوص سدیم فسفات

سنجش خلوص سدیم فسفات

سدیم فسفات دارای کریستال هایی بی رنگ و به حالت شفاف در هوای خشک،و درای حلالیت نسبی در آب است.این محلول معرف یا شناساگر کاغذ لیتموس را به رنگ محلول های بازی نشان می دهد.

تست سنجش خلوص سدیم فسفات

کربنات ها و سولفات ها 

20 سی سی از محلول 1 به 20 درصد وزنی  این ماده با اضافه کردن 1 سی سی از هیدروکلریک اسید نباید به حالت گازدار درآید. همچنین بعد از گذشت 3 ساعت و با اضافه کردن محلول باریم کلراید هیچگونه تغییری در ظاهر این ترکیب نباید بوجود آید.

کلراید ها

محلولی که حاوی 1 گرم از این ماده در 20 سی سی از آب حل شده باشد،بوسیله 2 سی سی ازنیتریک اسید، اسیدی می شود، و در مرحله بعد با اضافه کردن محلول نیترات نقره یک رنگ کدر و شیری رنگ خیلی ملایم در ظرف آزمایش باید ظاهر گردد.

نیترات ها 

به ترکیبی که شامل 2 گرم از این محصول در 10 سی سی از آب است را با 5 سی سی از سولفوریک اسید رقیق شده ترکیب کنید. سپس 1 قطره از محلول نارنجی با غلظت 1 به 1000 و مقداری از گرانول های سدیم کلراید، و 10 سی سی از از سولفوریک اسید را به آن اضافه کنید. در آخر و بعد از گذشته ده دقیقه هیچگونه رنگ آبی در محلول نباید ظاهر گردد.

فلزات سنگین

2 گرم از محلول سدیم فسفات را در 20 سی سی از آب حل کنید و سپس بوسیله 1 سی سی از هیدروکلریک اسید آن را به حالت اسیدی در آورید. این ترکیب با اضافه کردن هیدروژن سولفید و گذشتن اندک زمانی نباید در ظاهر تغییری داشته باشد. در مرحله بعد با اضافه کردن 5 سی سی از محلول آمونیاک و چند قطره محلول آمونیوم سولفید و بعد از گذشتن چند لحظه هیچگونه رسوب و یا رنگ سبز نباید در ترکیب ظاهر گردد.

آرسنیک 

درون دستگاه مارش 10 گرم از محلول آرسنیک و روی متالیک را قرار دهید و سپس هیدروژن و سولفوریک اسید را با نسبت (1:5) را به آن اضافه کنید. سپس 2 گرم از سدیم سولفات را درون 50 سی سی از آب حل کنید. در ادامه و با تزریق گاز درون دستگاه مارش این عمل را 1 ساعت ادامه دهید. هیچ توده ای از آرسنیک در پایان آزمایش نباید باقی بماند.

پتاسیم 

بعد از قرار دادن این ماده روی شیشه ساعت از جنس کبالت و حرارت دادن رنگ آن نباید به رنگ بنفش گرایش پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی محصولات

درباره ما

شرکت مبتکر اندیشان صنعت پیشرو در سال 1401 با هدف تولید نهاده های کشاورزی با بکارگیری نیروهای متخصص در این بخش شروع به فعالیت نموده است

مجوز ها