مبتکر اندیشان: تولیدکننده و عرضه کننده نهاده های کشاورزی

سنجش خلوص بروسین

سنجش خلوص بروسین

بروسین با فرمول شیمیایی C23H26N2O4 + 2H2O و جرم مولی 430.32 گرم بر مول کریستال های کوچک سفیدی است که به سختی در آب سرد حل می شود اما در آب جوش بسیار آسانتر حل می شود. بروسین به راحتی در الکل 85 درصد و کلروفرم حل می گردد. محلول آبی این ماده در حضور کاغذ لیتموس از خود خاصیت قلیایی نشان می دهد، در 100 درجه سانتی گراد خشک شده و در 178 درجه سانتی گراد ذوب می شود.

فرم کریستالی 4 آبه بروسین نیز وجود دارد که در 320 قسمت از آب سرد و 150 قسمت از آب جوش حل می شود.

تاریخچه بروسین

این ماده در سال 1819 توسط پلتیر و کاونتو در پوست درخت Strychnos nux-vomica کشف شد. ساختار این ماده تا سال ها مشخص نبود تا اینکه در سال 1884 هانسن توانست ارتباط این ماده و استرکنین را پیدا کند. این ماده اثرات ضد توموری خوبی از خود در مورد کارسینومای کبدی و سرطان پستان نشان داده است، اما با این حال استفاده از آن محدود شده است. در طب سنتی چینی از آن به عنوان ضد التهاب و ضد درد استفاده می شده است.

تست های سنجش خلوص بروسین

آب کریستالیزاسیون

اگر 1 گرم از بروسین را در 100 درجه سانتی گراد خشک کنید نباید بیش از 0.083 گرم از وزن خود را از دست بدهد.

اسید نیتریک

0.01 گرم از بروسین باید در 5 سی سی اسید سولفوریک غلیظ خالص حل شده و محلول حاصل از آن باید بدون رنگ و یا حداکثر یک صورتی ضعیف باشد.

استرکنین

0.5 گرم از نمونه بروسین را با 5 گرم الکل کامل در دمای اتاق مخلوط کرده و به مدت یک ساعت مکرر تکان دهید و سپس آن را فیلتر کنید. بخشی از مواد نامحلول را به درون یک watch glass  انتقال داده و اجازه دهید تا خشک شود، سپس آن را در چند قطره از سولفوریک اسید غلیظ حل کنید. حال به این محلول چند کریستال کوچک پتاسیم دی کرومات بیفزایید. در صورت وجود داشتن استرکین تغییر رنگ از آبی به بنفش و قرمز به سبز در محلول مشاهده خواهد شد.

تعیین مقدار کمی

0.25 گرم از بروسین را در 50 سی سی از الکل 85 درصد حل کرده و آن را با اسید هیدروکلریک دسی نرمال تیتر کنید. از lacmoid به عنوان شناساگر استفاده کنید. حداقل 5.8 سی سی از اسید دسی نرمال برای تولید رنگ قرمز پایانی مورد نیاز است.

هر سی سی از اسید هیدروکلریک دسی نرمال برابر است با 0.043032 گرم بروسین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی محصولات

درباره ما

شرکت مبتکر اندیشان صنعت پیشرو در سال 1401 با هدف تولید نهاده های کشاورزی با بکارگیری نیروهای متخصص در این بخش شروع به فعالیت نموده است

مجوز ها