مبتکر اندیشان: تولیدکننده و عرضه کننده نهاده های کشاورزی

سنجش خلوص باریم کلرید

سنجش خلوص باریم کلرید

باریم کلرید یک ترکیب غیر آلی است که به عنوان یکی از رایج ترین نمک های محلول در آب باریم شناخته می شود. همانند سایر نمک های باریم سمی و رنگ شعله آن سبز و زرد است. این ماده به شکل کریستال های بی رنگ، در 2.5 قسمت از آب سرد و در 1.5 قسمت از آب داغ حل می شود. در الکل کامل (اتانول و…) نامحلول است. هنگام سنجش خلوص باریم کلرید، محلول آبی آن در برابر کاغذ لیتموس خنثی است.

باریم کلرید دی هیدراته در تصفیه فاضلاب و تولید استابلایزرهای PVC، روان کنند ها، باریم کرومات و باریم فلوراید مورد استفاده قرار می گیرد. از این ماده همچنین برای کالیبراسیون تجهیزات استفاده می شود.

سنجش خلوص باریم کلرید

مواد قلیایی

3 گرم از این ماده را در 100 سی سی آب حل کرده ، به آن 2 سی سی هیدروکلریک اسید افزوده و سپس محلول را تا هنگام جوشیدن حرارت دهید. حال به محلول 10 سی سی اسید سولفوریک 16 درصد افزوده و محلول را به مدت 12 ساعت بحال خود رها کرده و سپس آن را فیلتر کنید. محلول فیلتر شده را در یک ظرف پلاتینیومی تبخیر و مشتعل کنید. وزن باقی مانده حاصل از این کار نباید از 0.001 گرم بیشتر باشد.

استرانسیوم و کلسیم کلرید

1 گرم از باریم کلرید پودری را در 20 سی سی الکل کامل ریخته و به مدت 5 دقیقه تکان دهید و سپس محلول را فیلتر کنید. محلول فیلتر شده پس از تبخیر و مشتعل شدن نباید باقی مانده قابل وزنی از خود به جای بگذارد.

فلزات سنگین

20 سی سی از محلول آبی 1:20 این ماده نباید رنگ سیاه داشته باشد و هنگامی که به آن محلول هیدروژن سولفید- آب اضافه می شود نباید هیچ رسوبی تشکیل شود. همچنین در اثر اضافه کردن محلول آب آمونیاک و آمونیوم سولفید هم نباید رسوبی مشاهده شود.

نیترات ها

یک قطره از محلول 1:1000 وسمه را به محلولی متشکل از 1 گرم باریم کلرید در 10 سی سی آب اضافه کنید. رنگ آبی محلول نباید در اثر افزودن 10 سی سی از اسید سولفوریک غلیظ نا پدید شود.

 کلرات ها

2 گرم از پودر باریم کلرید را با 10 سی سی هیدرو کلریک اسید غلیظ در یک لوله آزمایش حرارت دهید. نه کریستال ها و نه مایع موجود نباید به رنگ زرد در بیاید. همچنین نباید بوی کلر هم احساس شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی محصولات

درباره ما

شرکت مبتکر اندیشان صنعت پیشرو در سال 1401 با هدف تولید نهاده های کشاورزی با بکارگیری نیروهای متخصص در این بخش شروع به فعالیت نموده است

مجوز ها