مبتکر اندیشان: تولیدکننده و عرضه کننده نهاده های کشاورزی

سنجش خلوص اورانیوم نیترات

سنجش خلوص اورانیوم نیترات

اورانیوم نیترات با فرمول شیمیایی UO2(NO3)2 + 6H2O و جرم مولکولی 502.67 به صورت کریستال های زرد، دارای درخششی سبز مانند و درخششی فوق العاده در هوای خشک است. این ماده به راحتی در آب، الکل و اتر حل می شود. محلول آبی این ترکیب در حضور کاغذ لیتموس از خود خاصیت اسیدی نشان می دهد. در نیمه اول قرن نوزدهم تعداد زیادی نمک فلزی حساس به دما کشف شدند و اورانیوم نیترات نیز یکی از آن ها بود. به این تریتب چاپ هایی که به این صورت انجام می گرفتند به چاپ اورانیوم یا اورانتیپ نامیده می شدند. اولین چاپ با این ماده در بین سال های 1855 تا 1857 توسط چارلز برونت انجام شد.

تست های سنجش خلوص اورانیوم نیترات

سولفات ها

محلول آبی 1:20 (هر قسمت (به عنوان مثال گرم) نیترات اورانیوم در 20 قسمت آب حل می شود) تهیه کرده و به آن محلول باریم کلرید بیفزایید. تا 15 دقیقه بعد از اختلاط نباید هیچ گونه کدورتی در محلول مشاهده شود.

نمک های قلیایی

1 گرم از اورانیوم نیترات را سوزانده و سپس آن را در 20 سی سی آب حل کنید. محلول حاصل را فیلتر کرده و سپس آن را تبخیر کنید، در پایان نباید باقی مانده قابل وزنی وجود داشته باشد.

فلزات قلیایی خاکی

محلولی حاصل از اختلاط 1 گرم اورانیوم نیترات و 20 سی سی آب تهیه کنید. اگر به این محلول آب آمونیاک و محلول آمونیوم کربنات اضافی بیفزایید، باید شفاف بماند.

نمک اورانیوم (نمک اورانوس)

1 گرم نیترات اورانیوم را در 20 سی سی آب و 1 سی سی اسید سولفوریک رقیق حل کنید. حال به آن بین 0.1تا 0.2 پتاسیم پرمنگنات دسی نرمال بفزایید، در صورت عدم وجود نمک اورانوس محلول به رنگ قرمز در خواهد آمد.

فلزات واسطه خارجی

الف) به مایعی که در قسمت تست سنجش فلزات قلیایی به دست می آید 2 الی 3 قطره محلول آمونیوم سولفید بیفزایید . محلول حاصل نباید قهوه ای تیره شود و همچنین هیچ گونه رسوبی نیز نباید تشکیل شود .

ب) 5 گرم از اورانیوم نیترات را در 100 سی سی آب و 5 سی سی هیدروکلریک اسید حل کنید. در اثر عبور دادن گاز هیدروژن سولفید از درون مایع حاصل ، نباید هیچ گونه تغییری مشاهده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی محصولات

درباره ما

شرکت مبتکر اندیشان صنعت پیشرو در سال 1401 با هدف تولید نهاده های کشاورزی با بکارگیری نیروهای متخصص در این بخش شروع به فعالیت نموده است

مجوز ها